Naudinga

Nelaimės ir traumos darbe: 93 proc. gyventojų svarbu, kad jų bendradarbiai gebėtų suteikti pirmąją pagalbą

Gebėjimas suteikti pirmąją pagalbą – vienas labiausiai bendradarbių vertinamų įgūdžių, atskleidė „Lietuvos draudimo“ užsakymu atliktas tyrimas. Apklausos duomenimis, 9 iš 10 gyventojų vertina šias kolegų ar šeimos narių žinias ir gebėjimus, kaip svarbius arba itin svarbius. Kaip pastebi ekspertai, šie įgūdžiai gali praversti ne tik įvykus netikėtoms traumoms, bet ir gelbėjant šalia esančių žmonių gyvybes.

„Pastaruoju metu pastebime aiškią tendenciją, kad didėja gyventojų sąmoningumas ir noras gauti pirmosios pagalbos žinių įvairiuose mokymuose ir paskaitose. Šių įgūdžių svarbą atskleidė ir mūsų tyrimas − gyventojams svarbu, kad kartu su jais dirbantys kolegos prireikus mokėtų suteikti pirmąją pagalbą. Todėl gyventojus skatiname išmokti pirmosios pagalbos suteikimo principų, nes padedant į nelaimę patekusiam žmogui kiekviena sekundė yra itin didelės reikšmės“, − sako Aurelija Kazlauskienė, „Lietuvos draudimo“ Strategijos, klientų ir marketingo departamento direktorė.

Remiantis tyrimo rezultatais, kolegų ir artimųjų žinioms ir įgūdžiams suteikti pirmąją pagalbą vienodai didelę svarbą suteikia ir didmiesčių, ir rajonų centrų, ir kaimo vietovių gyventojai. Tuo metu pirmąją pagalbą, kaip nereikšmingą ir nesvarbų įgūdį, įvardija tik 7 proc. visų apklaustųjų, rodo tyrimas.

Be to, prie gyventojų nusiteikimo gauti ar atnaujinti pirmosios pagalbos suteikimo žinias prisidėjo ir nerami pastarųjų metų geopolitinė padėtis. Karas Ukrainoje ir geopolitinis neapibrėžtumas paskatino 1 iš 5 šalies gyventojų pagalvoti apie pirmosios pagalbos žinių įgijimą.

Pasak „Lietuvos draudimo“ atstovės, darbuotojai, žinantys, kad jų kolegos moka ir yra pasiruošę suteikti pirmąją pagalbą ištikus įvairiems atvejams, darbo vietoje jaučiasi ramiau. Todėl organizacijos taip  pat yra skatinamos suteikti galimybes savo darbuotojams gauti pagrindines pirmosios pagalbos žinias.

„Pavyzdžiui, „Lietuvos draudimo“ organizacijoje dirbantys darbuotojai yra praėję pirmosios pagalbos kursus. Savo darbuotojams stengiamės parodyti, kad šių įgūdžių turėjimas gali išgelbėti gyvybę, todėl kasmet jiems pasiūlome prisiminti šiuos įgūdžius, šia tema organizuojame įvairius renginius ir paskaitas“, – sako A. Kazlauskienė.

„Lietuvos draudimo“ ekspertė primena, kad norint ne tik žinoti, kaip suteikti pirmąją pagalbą, bet ir išdrįsti tai padaryti, verta prisiminti keletą technikų, kurios padės nepasimesti. Pavyzdžiui, apsibrėžti savo baimes, būti išmokus keletą streso valdymui skirtų pratimų bei įgūdžius lavinti po truputį. 

Šią vasarą „Lietuvos draudimas“ vykdo akciją „Pirmoji pagalba“, kurios metu kartu su Lietuvos Raudonuoju Kryžiumi 1000-iui Lietuvos gyventojų dovanoja nemokamas paskaitas apie pirmąją pagalbą.

Paskaitų metu LRK specialistai moko atpažinti nelaimės pobūdį, įvertinti nukentėjusiojo būklę, pasirūpinti savo saugumu. 

Užsiregistruoti į nemokamas paskaitas, kurios vyksta 10 Lietuvos miestų, galima čia https://ldmokymai.lt/.

Dėl didelio gyventojų aktyvumo Vilniuje organizuojamos dvi papildomos paskaitos – jos numatytos rugpjūčio 6 d. ir 22 d.

„Lietuvos draudimo“ inicijuotą reprezentatyvų gyventojų nuomonės tyrimą atliko rinkos tyrimų bendrovė „Spinter tyrimai“. Tyrimo metu buvo apklausti 1015 šalies gyventojų, atstovaujančių amžiaus grupes nuo 18 iki 75 metų.

Pranešimą paskelbė: Laura Šimkutė, Integrity PR, UAB