Naudinga

Lietuvoje populiarėja kūdikių nešioklės: tam įtaką daro laužomi stereotipai

Šalyje keičiasi vaikų prekių tendencijos – nors įprastinių vežimėlių pardavimai auga, kelis kartus didesnį tempą demonstruoja kūdikių nešioklių pardavimai, rodo didžiausios internetinės parduotuvės „Pigu.lt“ duomenys. Specialistų teigimu, tam įtaką daro ne tik pokyčiai prekyboje, bet ir visuomenėje, vis dažniau laužomi stereotipai.

„Pasaulinėse parodose – tiek ant podiumo, tiek gamintojų stenduose – nešiokles, kurių dominuojančios spalvos yra ramesnės, pastelinės, dabar demonstruoja beveik vien tik vyrai. Tai padeda laužyti stereotipą, kad nešioklės netinkamos tėčiams. Matyt, besikeičiantys įsitikinimai ir gyvenimo tempo pokyčiai, populiarėjančios kelionės keičia šeimų poreikius ir dėl to nešioklių pardavimai auga“, – apibendrina „Pigu.lt“ rinkodaros vadovė Giedrė Vilkė.

Kaip rodo didžiausios internetinės parduotuvės „Pigu.lt“ duomenys, per 2017–2018 metų laikotarpį nešioklių pardavimai šoktelėjo net keturis kartus. Lyginant šių metų pirmąjį ketvirtį su tuo pačiu laikotarpiu pernai, pardavimai išaugo dukart.

Kaip teigia sertifikuota vaikų nešiojimo mokytoja, konsultantė Gabrielė Pravilonienė, nešioklių populiarumas auga ir dėl to, kad naudojantis šiomis prekėmis yra užtikrinimas vienas svarbiausių kūdikio, mažo vaiko poreikių – fizinis artumas.

„Esant fiziniam artumui skatinamas augimas, geriau reguliuojama kūno temperatūra, širdies ritmas. Be to, vaikai yra ramesni, jaučiasi saugiau, nes mes galime anksčiau pastebėti jų poreikius ir juos patenkinti. Nešioklės tiesiog skatina jų raidą“, – tvirtina specialistė.

Judėjimo laisvė ir saugumas

Kūdikio nešiojimas padeda tėvams kurti ryšį su vaiku bei užtikrina daugiau laisvės. Naudodamiesi nešioklėmis tėvai visada turi laisvas rankas bei tuo pačiu gali keliauti ten, kur su vežimėliu nepavyktų.

„Norime keliauti, pažinti ir patirti. Tad kiekvienos šeimos naujagimio kraitelyje turėtų atsirasti vietos jų poreikius atitinkančiai nešiojimo priemonei. Nieko keista, kad vis daugiau šeimų atranda nešiojimo džiaugsmą, lengvumą ir dalinai ar net visiškai iškeičia vežimėlį į nešiokles“, – pasakoja G. Pravilonienė.

El. parduotuvės „Pigu.lt“ klientai prioritetą taip pat teikia praktiškoms, lengvai sulankstomoms ir prie tėčio ar mamos ūgio prisitaikančioms vaikų transportavimo priemonėms. Renkantis nešiokles, atidžiai įvertinami ir gamintojai.

„Pastebime, kad tėvai vis daugiau dėmesio atkreipia į prekių kokybę, atidžiai renkasi gamintojus ir stengiasi užtikrinti kuo didesnį savo vaikų saugumą. Todėl vis dažniau pasirenkamos vidutinio ir aukštesnio kainų lygio nešioklės, mėgstami Vokietijos, Skandinavijos šalių gamintojai. Atsižvelgdami į klientų poreikius nuolat pildome savo prekių asortimentą,“, – pasakoja „Pigu.lt“ rinkodaros vadovė Giedrė Vilkė.

Svarbu renkantis nešioklę

Galima rinktis iš įvairiausių modelių ir kategorijų nešioklių – vienos yra tvirtinamos sagtimis, kitos – mazgais (vadinamosios vaikjuostės), dar kitos – žiedais (žiedinis slingas). Būtent pastarųjų produktų tvirtinimo būdai yra labiausiai prisitaikantys prie vaikelio bei nešiotojo, sako G. Pravilonienė.

Pasak specialistės, renkantis nešioklę reikėtų atkreipti dėmesį į gamintojo nurodomą vaikelio svorį, prekės pagrindo plotį, kokia mažiausia ir didžiausia liemens diržo apimtis bei petnešų ilgis. Tai itin aktualu, jei besiruošiantis nešioti žmogus yra lieknesnis ar pilnesnio sudėjimo.

„Tinkamai pasirinkus ir susireguliavus nešioklę, galima pajusti, kad ji tarsi pakeičia mūsų glėbį – vaiko poza šiame gaminyje atkartoja jo natūralią pozą mūsų glėbyje, kas padeda tinkamai formuotis klubams, patogiai jaustis ir vaikui, ir mums patiems“, – naudą akcentuoja vaikų nešiojimo konsultantė.

 

Apie „Pigu“ grupę

„Pigu“ grupė, kuriai priklauso internetinės parduotuvės „Pigu.lt“ Lietuvoje, „220.lv“ Latvijoje ir „Kaup24.ee“ Estijoje, yra didžiausia el. prekybos rinkos dalyvė Baltijos šalyse. Nuo 2015 m. „Pigu“ grupę valdo viena didžiausių Centrinės ir Rytų Europos privataus kapitalo investicijų bendrovė MCI. Tai pirmoji ir kol kas vienintelė Lietuvos įmonė, patekusi tarp sparčiausiai augančių penkių didžiausių Vidurio Europos technologijų įmonių ketverius metus iš eilės.

Pranešimą paskelbė: Matas Noreika, UAB „Gravitas Partners”